۵ نکته از گوگل برای موفقیت در ایجاد محتوا

نکاتی برای ایجاد یک استراتژی محتوای پایدار بر اساس تجربیات گوگل از محتوا سازان موفق در این مطلب از سئو روز آورده شده است.

وبلاگ گوگل نکاتی در مورد چگونگی ایجاد محتوای موفقیت آمیز پیشنهاد داده و من آن رو برای شما آماده کردم.

این مقاله شامل حکایاتی از وبلاگ نویسان موفق و سازندگان YouTube است.

هیچ یک از نکات هیچ ارتباطی با سئو ندارن، که باعث شده مقاله مورد توجه بیشتری قرار بگیره، زیرا موفقیت در بازاریابی آنلاین چیزی فراتر از سئو است.

نحوه انتشار مطالب موفق

این مقاله تجربه واقعی چهار محتواساز موفق رو روشن می کنه.

مشاوره از افراد با تجربه واقعی بسیار بهتر از نظرات افرادی است که آنچه رو که در وبلاگ می خونن، تکرار می کنن.

این توصیه در پنج موضوع دسته بندی میشه:

  1. زمان رو در تقویم خود مسدود کنین
  2. با نقاط قوت خود بازی کنین
  3. یک دسته مطلب ایجاد کنین
  4. محتوای خود رو کاهش داده، اصلاح کرده و مجدداً استفاده کنین
  5. اولویت رو بر کیفیت قرار بدین

زمان رو برای ایجاد محتوا کنار بذارین

اکثر نویسندگان موفق اذعان می کنن که اختصاص دادن زمان مشخص برای نوشتن روزانه کلید موفقیت است.

منتظر بودن برای گرفتن الهام به منظور رسیدن به هدف، راهی مناسب برای تولید محتوا نیست.

استراتژی موفقیت آمیز تولید محتوا، استراتژیی است که در آن شما خود رو مجبور به نشستن و شروع به خلق می کنین.

در مقاله قبلی سئو روز درباره بهترین زمان انتشار پست در سایت مطلبی نوشتم که میتونید مطالعه کنید.

نیک کیو، هنرمند افسانه ای موسیقی، اخیراً در مورد ارزش برخورد با عمل تولید محتوا به عنوان یک شغل و نه به عنوان یک ارتباط معنوی اظهار نظر کرده است.

نیک در خبرنامه محبوب خود به نام پرونده های دست قرمز گفت:

“من همچنین با هنرمندانی رابطه برقرار می کنم که با کار خود به عنوان یک شغل رفتار می کنن و وابسته به فریب الهامات نیستن، زیرا من یکی از آن ها هستم. ما هم مانند اکثر افراد شاغل، به محل کار خود میریم. هرگز به ذهنمان خطور نمی کنه که کار نکنیم، هرگز لحظه ای نیست که کار نکنیم. ما هم ساعت های کاری خود رو میگذرونیم … “

گوگل به نوازنده و وبلاگ نویس سبک زندگی Rigel Gemini استناد کرد که پیشنهاد می کنه یک روز از هفته رو برای تولید محتوا اختصاص بدیم و تأکید می کنه که چگونه انتخاب موضوعی که به نظر شما جذاب است، به نوشتن مطالب کمک می کنه.

گوگل این توصیه رو منتشر کرد:

” Rigel Gemini توصیه می کنه حداقل برای یک کانال به صورت هفتگی محتوا تولید کنین و آن رو سرگرم کننده نگه دارین. اگه تولید محتوا تبدیل به یک کار طاقت فرسا بشه یا خیلی زیاد باشه، از آن وحشت خواهید داشت. بنابراین فقط چیزی رو کشف کنین که می تونین هر هفته درباره آن بنویسین یا از آن عکس بگیرین یا درباره آن صحبت کنین و در آن غرق بشین… “

این توصیه خوب است.

روی موضوعات محتوایی تمرکز کنین که ممکنه نسبت به آن ها اشتیاق داشته باشین و زمانی رو برای تمرکز بر ایجاد آن محتوا اختصاص بدین.

با نقاط قوت خود بازی کنین

توصیه بعدی از وبلاگ نویس ایمان و مد، Mata Leiataua ارائه شده است.

او تولیدکنندگان محتوا رو تشویق می کنه که بفهمن سبک شان چیست.

هر کس یک سبک،خاص خود رو داره، حتی وقتی که آن سبک یک شخصیت باشه.

برخی از هنرمندان خلاق شخصاً خجالتی یا ساکت هستن اما در نوشتن یا عملکرد خود بلند پرواز و سرسخت میباشن.

این سبک آن ها برای کار راحت و مناسب است.

نظرات ماتا لیاتاوا:

“… هیچ کس احساس نمی کنه ۲۴/۷ محتوای خود رو ایجاد کرده … آیا محتوای شما در حال حاضر یکپارچه است؟ آیا شما زیبایی شناسی متن خود رو در اولویت قرار میدین؟”

در یک زمان یک دسته محتوا ایجاد کنین

این یک توصیه جالبه. بنشینین و تا جایی که می تونین محتوا ایجاد کنین و به این کار ادامه بدین.

سپس نتایج رو بگیرین و آن ها رو برای انتشار برنامه ریزی کنین.

تیفانی ویلیامز، وبلاگ نویس زیبایی، توصیه می کنه:

“مقدار ایجاد محتوا در زمان واقعی می تونه بسیار زیاد باشه، بنابراین ایجاد انبوهی از مطالب کمک می کنه. به این ترتیب شما همیشه چیز جدیدی برای انتشار دارین … “

محتوای خود رو کاهش داده، اصلاح کرده و مجدداً استفاده کنین

توصیه بعدی در مورد پخش محتوا در چندین نوع است.

یک پادکست ساز می تونه محتوای خود رو به یک پست وبلاگ و یک ویدیوی YouTube تبدیل کنه.

یک سازنده YouTube می تونه محتوای ویدئویی خود رو دوباره مورد استفاده قرار بده و آن رو به یک مقاله تبدیل کنه.

کوین اسپیریتو، خالق YouTube و پادکست میگه مخاطبان براساس لحظه خود به دنبال نوع خاصی از محتوا هستن.

برخی ممکنه هنگام رفت و آمد پادکست رو ترجیح بدن. دیگران ممکنه ترجیح بدن مطالب رو هنگام ناهار بخونن.

انتشار محتوا در چندین نوع به سازنده اجازه میده تا مخاطبان گسترده تری ایجاد کنه که در لحظات مختلف در حال مصرف محتوا هستن.

کوین اظهار داشت:

“یک فرد، در پلتفرم های مختلف، از نظر روحی متفاوته و نیاز به ارائه متفاوت محتوای مشابه داره.”

ارزش رو نسبت به کیفیت اولویت بندی کنین

یک مانع مشترک در راهبردهای ایجاد محتوا، تمرکز بر کیفیت است.

آنچه اغلب اتفاق می افته اینه که هر مقاله به یک متن جامع تبدیل میشه که سرشار از کلمات است، اما کیفیتی نداره.

نوشتن مقاله ای که جزء ۵۰۰ مقاله برتر باشه، به عنوان راهی برای پیشی گرفتن از ناشری که دارای مقاله ای در فهرست ۵۰ مقاله برتر است و رتبه خوبی داره، رویکرد ساده لوحانه ای در تولید محتواست.

هنگام نوشتن محتوا همیشه بهتره تمرکزتان بر ارائه ارزش و کیفیت باشه.

Rigel Gemini ، وبلاگ نویس سبک زندگی، توصیه می کنه:

“روی ارزشی که به خوانندگان خود ارائه میدین، تمرکز کنین. مردم پستی رو می خونن که تصویری چشم نواز داره، اما مهم تر از همه، افراد به دانش و تخصص شما توجه می کنن. “

موفقیت با محتوا

استراتژی مشترک SEO ایجاد لیستی از کلمات کلیدی با بیشترین بازدید و سپس ایجاد محتوا بر اساس آن است.

اما ایجاد محتوا، چیزی فراتر از کلمات کلیدی SEO است.

یک روش جایگزین، ارائه محتوایی است که برای خوانندگان معنی دار باشه. افراد تمایل دارن به سایت هایی سر بزنن که لذت کشف و خواندن محتوایی معنی دار رو برای آن ها فراهم کنه.

محتوا می تونه به وقایع فعلی مرتبط باشه، خنده دار باشه، افسانه ها رو نابود کنه و به خوانندگان کمک کنه نسخه بهتری از خود باشن.

این نوعی از محتواست که خوانندگان رو وادار به بازگشت بیشتر می کنه.

لئونارد کوهن در مصاحبه ای گفت که آفرینش عبارتست از درک تعامل با دنیا، ساختن چیزی از آن و سپس یافتن اطمینان و عزت (یعنی عزت نفس) در آن عمل آفرینش.

در حالیکه همواره مکانی برای محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی یافت میشه، نقش مهمی نیز برای محتوا وجود داره که برای شما و سایرین معنا دار است.

لئونارد کوهن گفت:

“من همیشه با یک چیز یا چیز دیگه ای رابطه دارم. … شما باید سعی کنین چیزی رو کشف کنین، فقط سعی کنین آن رو بهتر کنین. وقتی وارد آن میشین، مرزی وجود نداره، محدودیتی نداره. این تنها کاریست که شما انجام میدین. شما فقط قلب خود رو کشف می کنین، تا زمانی که بتونین چیزی پیدا کنین که عزت نفس خود را در آن بیابید. فقط عزت نفس است که باید در کار خود به دنبال آن باشین. “

منبع: https://seorooz.net/5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88/