over optimization چیست؟ خودداری از بهینه سازی بیش از حد

over optimization - سئو و بهینه سازی بیش از حد

over optimization به معنی بهینه سازی بیش از حد، در هر بخشی از فرایند سئو می تواند صدق کند.هر گونه زیاده روی در سئو، over optimization نامیده می شود.

تا قبل از انقلاب های گوگل (قبل از ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲) ، خیلی اوقات بهنیه سازی بیش از حد موجب رشد سایت می شد و در نتیجه وب سایت های اسپم، با بهینه سازی بیش از حد و مصنوعی در صدر نتایج گوگل قرار می گرفتند.اما اکنون دیگر از این خبر ها نیست!افرادی که به تازگی با سئو آشنا شدند، بیشتر دچار وسواس در بهینه سازی سایت خود می شوند.بهینه سازی بیش از حد، در بسیاری از موارد منجر به پنالتی و افت وب سایت از نتایج گوگل می شود.

لینک های داخلی خیلی زیاد، تکرار کلمات کلیدی در متن(keyword stuffing) ، وسواس در رعایت چگالی کلمات کلیدی در متن،link building بیش از از حد، تمرکز روی صفحات و کلمات خاص، تغییر عنوان بک لینک ها(بک لینک هایی که قابل کنترل هستند) ، همگی، از مصادیق بهنیه سازی بیش از حد یا over optimization هستند.اکنون وقت طبیعی نوشتن و عادی بودن است.وقت آن نیست که در سر و کله خود بزنید تا سایت خود را سئو کنید! وقت این است که مطالب شما برای کاربر باشد و به صورت طبیعی نوشته شود.نه فقط مطالب شما، عنوان ها ، و کلا on page seo شما کاملا عادی باشد.تکرار کلمات کلیدی در meta description و title صفحات ، یکی دیگر از نمونه های over optimization است.

وقت آن است که در سئو وسواس نداشته باشید.یکی از کارهای خطرناک ، تغییر عنوان بک لینک شماست.تغییر عنوان بک لینک، به هر دلیلی، یک over optimization پر ریسک است و گاها می تواند منجر به پنالتی شدن شما در گوگل شود.بک لینک های قبلی خود را رها کنید و به فکر بک لینک های جدید باشید.ویرایش بک لینک های قبلی، کار به شدت اشتباهی است.حتی اگر آن بک لینک ها، پیج رنکی نداشته باشند.

یکی دیگر از مصادیق بهینه سازی بیش از حد، بهینه سازی همه تصاویر وب سایت است.مثلا اگر در سایت شما یک فلش(پیکان یا نشانه گر) به صورت تصویر به کار رفته باشد، چه معنی دارد که برای آن تصویر، alt و title بگذارید؟عکس های بی معنی و نمادین، نباید alt و title داشته باشند.عده زیادی با اتکا به سایت های بررسی سئو مثل وورنک و … تمام عکس های خود را alt و title می دهند که رتبه سئوی آنها که این سایت ها نمایش می دهند بالاتر رود.غافل از اینکه سایت های بررسی و رتبه بندی سئو، وحی منزل نیستند، و نمی توانند تشخیص دهند که چه عکسی نباید alt و title داشته باشد.

از دیگر نمونه های over optimization ، بهینه سازی بیش از حد لینک های داخلی است که هر جا از متن شما، کلمه ای وجود داشته باشد که مطلب مرتبطی درباره آن نوشته باشید، آن را لینک کنید.برای مثال در همین پست که می بینید، بارها کلمه over optimization آورده شده است ولی لینک نشده است.کلمه سئو هم همینطور.لینک های داخلی را فقط در حدی که برای کاربر مفید است لینک کنید.نه بیشتر.

تلاش برای کلمات کلیدی که با شما مرتبط نیستند نیز از نمونه های دیگر است.در آموزش نحوه صحیح انتخاب کلمات کلیدی، مثالی درباره استفاده از برند دیگران برای کلمات کلیدی زدم، که نمونه over optimization است.اگر شما ساعت مچی می فروشید، برای کلمه ساعت دیواری تلاش نکنید! کلمه ساعت دیواری را رها کنید!

 

به طور خلاصه نمونه های بهینه سازی بیش از حد که باید از آنها خودداری کنید :

۱-  تکرار مصنوعی کلمات کلیدی (keyword stuffing) در هر کجای وب سایتتان

۲-تکرار بیش از حد لینک های داخلی به خصوص با کلمات کلیدی

۳-وسواس در رعایت تراکم کلمات کلیدی در متن (نوشتن برای گوگل.به جای کاربر)

۴-قرار دادن alt و title برای تصاویر بی معنا و نمادین

۵-تلاش برای ارتقای رتبه در کلمات کلیدی بی ربط یا کلمات کلیدی که ، وب سایت شما برای انها حرفی برای گفتن ندارد

۶-تمرکز بیش از حد روی link building و ایجاد بک لینک، به جای توجه به محتوا، خدمات و تبلیغات و برندینگ

۷-اصرار بر آوردن کلمات کلیدی در url ها و نام دامنه

۸- استفاده بیش از یک تگ h1 در هر صفحه

۹-link building بیش از اندازه (خود کلمه اندازه باتوجه به رقابت و … تعریف دارد و مفصل است) برای صفحات خاص با کلمات خاص

۱۰- تغییر عنوان و آدرس بک لینک های فعلی به هر دلیلی

۱۱-nofollow کردن لینک های داخلی

۱۲-هر چیز دیگری که عقل حکم می کند، در حال وسواس به خرج دادن و بهینه سازی بیش از حد هستید

 

 

image_pdf

سئو روز