چگونه سایت را در اسنیپت گوگل نمایش بدیم؟

اسنیپت های ویژه نتایج برجسته شده برای جستجوی گوگل هستن.

احتمال اینکه کاربران روی یک اسنیپت ویژه کلیک کنن بیشتر از احتمال کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی ساده است.

در این مقاله از سئوروز، به شما نشان خواهم داد که چگونه بدون هیچ گونه دانش فنی، یک اسنیپت ویژه گوگل رو با سایت وردپرس خود دریافت کنین.

اسنیپت ویژه گوگل چیست؟

اسنیپت های ویژه گوگل نتایج برجسته ای هستن که در بالای صفحه، در بالای موقعیت ۱ نشان داده میشن، به همین دلیل به عنوان موقعیت ۰ نیز شناخته میشن.

در اسنیپت برجسته، گوگل ممکنه یک نتیجه جستجو رو در جعبه پاسخ نشان بده یا آن رو با استفاده از میکرو داده های سایت اینترنتی شما برجسته کنه.

به عنوان مثال، اگه گوگل فکر کنه که وب سایت شما به سؤالات کاربر به اندازه کافی پاسخ خواهد داد، آن رو در بالا با متن مربوطه به عنوان توضیح نمایش میده.

به همین ترتیب، گوگل همچنین از فراداده Schema.org برای گرفتن اطلاعات مهم از وب سایت ها و نمایش آن ها در نتایج جستجو در بالا استفاده می کنه.

به عنوان مثال، اگه به دنبال مشاغل محلی هستین، اطلاعات مربوط به تجارت آن ها در بالا خواهد بود.

اسنیپت های ویژه می تونن صفحات محصولات فروشگاه آنلاین شما رو بالا ببرن، دستور العمل های شما رو بهتر به نمایش بذارن، لیست دارایی های شما رو برجسته کنن و ویژگی های دیگه ای برای شما به ارمغان بیارن.

نمایش جستجوی پیشرفته اسنیپت های ویژه میزان کلیک ارگانیک شما رو بهبود می بخشه و ترافیک رایگان بیشتری رو به وب سایت شما میاره.

به همین دلیله که همه صاحبان مشاغل باهوش، وب سایت خود رو بهینه می کنن، بنابراین می تونن حداکثر شانس ظاهر شدن به عنوان اسنیپت های ویژه در جستجوی گوگل رو داشته باشن.

با این اوصاف، بیایید نگاهی بیاندازیم به نحوه دریافت اسنیپت های ویژه گوگل برای پست ها و صفحات وردپرس.

دریافت Google Featured Snippet یا همان اسنیپت ویژه گوگل با استفاده از پلاگین All In One SEO

گوگل برای نمایش انواع مختلف اسنیپت های ویژه از فراداده Schema.org و نمودار دانش آن ها استفاده می کنه.

نشانه گذاری اسکیما واژگان خاصی است که می تونین در کد HTML محتوای خود از آن استفاده کنین تا به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری درباره وب سایت و صفحات خود بدین.

در روزهای ابتدایی، این کار برای مشاغل کوچک سخت بود، زیرا کدگذاری زیادی لازم داشت.

اما امروز دیگه اینطور نیست و به لطف پلاگین هایی مانند All in One SEO برای وردپرس، انجام این کار خیلی آسان تر شده.

این پلاگین به شما کمک می کنه وب سایت خود رو به راحتی برای رتبه بندی بالاتر در موتور جستجو بهینه کنین.

AIOSEO به طور خودکار پشتیبانی Schema.org رو اضافه می کنه که به شما کمک می کنه اطلاعات مربوط به نمودار دانش گوگل (Google Knowledge Graph) رو ارائه بدین.

این پلاگین از پشتیبانی کامل WooCommerce SEO، سئو محلی، تصاویر، اخبار، بهینه سازی ویدیو و موارد دیگه برخوردار است. ابتدا باید پلاگینAll in One SEO  رو برای وردپرس نصب و فعال کنین.

پس از فعال سازی، از شما خواسته میشه تا Setup Wizard رو اجرا کنین. این ساده ترین راه برای انتخاب سریع بهترین تنظیمات SEO برای وب سایت شما است.

اکنون، اگه Setup Wizard رو دنبال کرده باشین، تنظیمات اصلی نمایش وب سایت شما در اسنیپت های ویژه از قبل تعیین شده است.

اما من به شما نشان خواهم داد که آن ها چه کاری انجام میدن و در صورت نیاز چطور آن ها رو تغییر بدین.

تنظیم اطلاعات نمودار دانش در وردپرس

ابتدا باید به صفحه All in One SEO »Search Appearance مراجعه کرده و به بخش Knowledge Graph برین.

از اینجا می تونین به موتورهای جستجو بگین که وب سایت شما نماینده چه کسی است (یعنی یک سازمان یا یک شخص).

پس از آن، می تونین شماره تلفن، آرم و اطلاعاتی درباره نوع کسب و کار خود ارائه بدین. فراموش نکنین که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه Save Changes کلیک کنین.

اطلاعات Knowledge Graph یا نمودار دانش توسط موتورهای جستجو برای نمایش پانل های دانش استفاده میشه.

این پانل ها هنگامی که کسی به دنبال یک سازمان یا شخص خاص است، ظاهر میشن.

افزودن اطلاعات مشاغل محلی به اسنیپت های ویژه

بیش از ۴۰٪ از کل جستجوها در اینترنت محلی هستن. بیشتر این جستجوها منجر به فروش میشه، زیرا کاربران به دنبال راهنما و چیزهایی برای خرید در نزدیکی خود می باشن.

بسیاری از مشاغل و سازمان ها مکان ها و دفاتر خرده فروشی دارن که مشتریان می تونن از آن ها بازدید کنن.

می تونین این اطلاعات رو با استفاده از All in One SEO اضافه کرده و به موتورهای جستجو اجازه بدین تا به طور خودکار آن رو در اسنیپت های ویژه نمایش بدن.

ابتدا به صفحه All in One SEO »Local SEO برین و ویژگی Local SEO رو فعال کنین.

پس از فعال شدن، می تونین انتخاب کنین که سازمان یا تجارت شما چندین مکان داشته باشه.

پس از آن، می تونین جلوتر رفته و شروع به افزودن آن مکان ها کنین، در غیر این صورت می تونین برای افزودن اطلاعات کسب و کار خود به پایین صفحه پیمایش کنین.

پس از آن، برای افزودن ساعات کاری خود به تب “Opening Hours” برین.

سرانجام، باید با استفاده از وب سایت Google My Business، کسب و کار خود رو متصل و تأیید کنین.

این گزینه به شما امکان کنترل بیشتر بر شکل ظاهری مشاغل در نتایج جستجوی گوگل رو میده و شانس شما رو برای نمایش بیشتر در اسنیپت های ویژه بهبود می بخشه.

نشانه گذاری اسکیما سئو رو در پست ها/صفحات وردپرس اضافه کنین

All in One SEO به طور خودکار نشانه گذاری صحیح Schema رو برای محتوای شما اضافه می کنه.

با این حال، می تونین این تنظیمات رو مرور کرده و در صورت لزوم آن ها رو تغییر بدین.

نگران نباشین، به صفحه All In One SEO Search Appearance رفته و به تب انواع محتوا (content types) برین.

در اینجا می تونین، همه انواع پست های خود رو لیست کنین (پست ها، صفحات، محصولات).

برای تغییر تنظیمات پیش فرض، باید روی “Schema” برای نوع پست کلیک کنین.

اگه نمی خواهید نوع اسکیما رو برای همه پست ها تغییر بدین، AIOSEO به شما اجازه میده نشانه گذاری Schema رو برای تک تک پست ها، صفحات و سایر انواع پست ها نیز تغییر بدین.

به سادگی پست یا صفحه ای رو که می خواهید تغییر روی آن انجام بشه، ویرایش کرده و به پایین به قسمت تنظیمات AIOSEO در زیر ویرایشگر پست (Post Editor) برین.

این ویژگی به ویژه برای مشاغلی که از Pages با بهره گیری از پلاگین های تجارت الکترونیکی یا بدون آن ها، برای فروش محصولات استفاده می کنن، مفید است.

سپس می تونین صفحه فرود محصول خود رو به سادگی ویرایش کرده و نوع اسکیما آن رو به Product تغییر بدین.

ید

افزودن پیمایش Breadcrumbs در وردپرس

روش دیگه برای تبدیل لیست جستجو به یک اسنیپت ویژه پیشرفته تر، استفاده از پیمایش Breadcrumb است.

پیمایش Breadcrumb به کاربران میگه در کجای یک وب سایت نسبت به صفحه اصلی قرار دارن.

سپس به عنوان دنباله ای از لینک ها نمایش داده میشه و همچنین در نتایج جستجو ظاهر میشه.

همچنین می تونین پیمایش بردکرامب رو در وب سایت خود نمایش بدین. با این کار کاربران می تونن بالا و پایین برن، دسته ها رو مرور کنن و محصولات و محتوای بیشتری رو کشف کنن.

All In One SEO برای موتورهای جستجو، به طور خودکار نشانه گذاری مورد نیاز رو به کد HTML وب سایت شما اضافه می کنه.

با این حال، اگه می خواهید بردکرامب رو نیز در سایت خود نمایش بدین، می تونین به صفحه All in One SEO» General Settings و تب Breadcrumbs برین.

در اینجا، باید Breadcrumbs رو فعال کرده و سپس از یکی از روش های موجود برای نمایش لینک ها استفاده کنین.

لینک های سایت برای وردپرس رو در جستجوی گوگل دریافت کنین، لینک های سایت لینک های دیگه ای هستن که ممکنه گوگل در زیر یک عبارت جستجو خاص نشان بده.

آن ها معمولاً برای نام تجاری و وب سایت نمایش داده میشن، اما ممکنه برای انواع دیگه جستجوها نیز وجود داشته باشن.

برای دریافت لینک های سایت، باید وب سایت خود رو به سرچ کنسول گوگل اضافه کرده و نقشه سایت XML خود رو ارسال کنین.

با ایجاد یک ساختار مناسب وب سایت می تونین شانس دریافت لینک سایت رو افزایش بدین.

این روش شامل اضافه کردن تمام صفحات مهم برای وب سایت و استفاده از دسته ها برای سازماندهی مناسب ساختار وب سایت شماست.

برای جستجوی گوگل در جعبه پاسخ ظاهر بشین

چه چیزی بهتر از رتبه بندی شماره ۱ برای یک کلمه کلیدی است؟

رتبه بندی ۰ در جعبه پاسخ. جعبه های پاسخ نتایج جستجو هستن که در بالا نشان داده میشن و گوگل آن ها رو پاسخ به هدف جستجوی کاربر میدونه.

جعبه های پاسخ میانگین نرخ کلیک ۳۲٪ دارن که آن ها رو بسیار پردرآمد می کنه.

جعبه پاسخ گوگل، به ویژه برای کلمات کلیدی با هدف خرید، می تونه منجر به فروش بشه و نرخ مشتری سازی رو افزایش بده.

تنها راه برای به نمایش در آمدن در کادرهای پاسخ، بهبود کیفیت محتوا است.

مطمئن بشین محتوای شما جامع است و از زوایای مختلف به سؤالات کاربران پاسخ میده.

منبع: wpbeginner

منبع: https://seorooz.net/gfrs/