مزایای تبلیغات اینترنتی برای سئو

در این نوشته از سایت سئو می خواهیم به بررسی مزایای تبلیغات اینترنتی در سئو بپردازیم. شاید بتوان تبلیغات اینترنتی را هم نوعی تبادل لینک یک طرفه دانست!

در ابتدا می توانیم بگوییم که تبلیغات، نوعی تبادل لینک با پرداخت هزینه است اما مزیت بسیار خوبی که دارد این است که شما لازم نیست لینک آن سایت را در سایت خودتان قرار دهید. همانطور که در مباحث قبلی نیز گفته شده است این نوع لینک از نظر گوگل دارای ارزش بیشتری نسبت به تبادل لینک دو طرفه است. قطعاً همه دوستان با جمله “تبلیغات هزینه نیست،بلکه سرمایه گذاری است” آشنا هستید. الحق و والانصاف هم جمله ناروایی نیست. در مورد سایت شما نیز این مورد کاملاً صادق است. یعنی اگر شما برای تبلیغ سایت خود مبلغی را پرداخت می کنید، می توانید آن را به عنوان سرمایه گذاری بر روی سایتتان که درآینده می خواهید از آن کسب درآمد کنید،تلقی کنید. البته هر نوع تبلیغ در هر  وبسایت و مکانی مناسب نیست.

برای اینکه برای سایت خود در وبسایت های دیگر تبلیغ کنید، اصلاً عجله نکنید زیرا بیشتر سایت ها همیشه با تمام وجود پذیرای تبلیغات شما هستند!

برای اینکه سایتتان را در سایت های دیگر تبلیغ کنید، ابتدا از خود بپرسید که هدفتان از این تبلیغ چیست؟ به طور کلی تبلیغات اینترنتی را می توان به دو دسته تبلیغات تصویری و تبلیغات متنی طبقه بندی نمود.

تبلیغات تصویری بیشتر برای افزایش بازدید و جلب توجه بازدیدگنندگان سایت های دیگر به کار می رود ولی تبلیغات متنی بیشتر برای افزایش رتبه بندی گوگل به کار می رود. در واقع  در تبلیغات تصویری (بنری) فقط لینک سایت شما در سایت تبلیغ پذیر ثبت می شود و بازدیدکنندگان آن سایت با دیدن بنر شما به سایت شما وارد می شوند اما در تبلیغ متنی شما تعدادی کلمه کلیدی که می خواهید سایتتان با آن ها در موتورهای جستجو ثبت شود را در سایت تبلیغ پذیر به همراه  لینک خود قرار می دهد. در تبلیغات متنی از محتوای بصری استفاده نمی شود، به همین دلیل هزینه تولید آن به نسبت تبلیغات بنری پایین تر بوده، همچنین کارایی بالاتری دارند. قرار دادن این تبلیغات در سایت های شناخته شده و معتبر بازدید بیشتری برای محصولی که تبلیغ کرده اید فراهم می کند، در نتیجه ترافیک بازدید سایت شما افزایش می یابد که این مورد مهم ترین فاکتور برای بهبود رتبه الکسا می باشد. تبلیغات متنی یک مدل تبلیغات کلیدی است که مدیران وبسایت های مختلف آن را به صورت لینک های متنی در سایت های تبلیغ دهنده قرار می دهند. سایت تبلیغ کننده نه تنها کالا یا خدمات آن سایت را به کاربران معرفی می کند بلکه با هر کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر، ترافیک آن سایت هم تحت تاثیر قرار می گیرد. برای این نوع تبلیغ، به یک متن چند خطی نیاز داریم که محصول را توصیف کند و دارای یک عنوان جذاب و لینک مرتبط باشد اما در مورد تبلیغات بنری باید بگوییم که این تبلیغات را به وفور در گوشه و کنار سایت ها دیده اید. آن ها به شکل کادرهای مستطیل شکل کوچکی هستند که در ابعاد مختلف و با موضوعات گوناگون برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شوند. هنگامی که بازدیدکننده بر روی این کادر کلیک می کند، وارد سایت تبلیغ کننده می شود. اهمیت این بنرهای تبلیغاتی در رونق کسب و کارهای اینترنتی بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل توجه زیادی به آن معطوف می شود. این بنرها مثل تبلیغات کاغذی در اشکال و اندازه های گوناگون به کار می روند و به تبلیغ محصول یا خدمات مورد نظر می پردازند. همچنین از نظر نوآوری و محتوای گرافیکی نیز با هم متفاوت هستند. برخی از این بنر ها ثابت و برخی دیگر متحرک هستند، بنر های متحرک، چند تصویر مختلف را به شکل متوالی در معرض نمایش می گذارند و رایج ترین بنر محسوب می شوند. اگر بنرها از جذابیت فوق العاده ای برخوردار باشند به راحتی می توانند، مخاطب را به سمت سایت تبلیغ کننده جذب کنند. این نوع تبلیغات پویا هستند و تعدادی تصویر را نشان می دهند که ممکن است به صورت مدام تغییر ظاهر دهند.

با توجه به محتوای سایت و مخاطبانی که می خواهید جذب کنید، در سایت هایی که به نحوی به سایت شما در ارتباط هستند، تبلیغ کنید. البته شاید موضوع سایت شما به گونه ای باشد که بتوانید در بیشتر سایت ها تبلیغ کنید اما جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است. مهم ترین قسمت این موضوع این است که در کدام سایت ها تبلیغ کنید. نکته ای که در مورد سایت تبلیغ پذیر مهم است این است که اولاً رنک سایت چه عددی باشد؟ هرچه رنک سایت تبلیغ پذیر بیشتر باشد بهتر است. مورد دوم که بسیار حائز اهمیت است این است که چند لینک خروجی داخل صفحه ای که تبلیغ شما قرار می گیرد، وجود دارد. یعنی هر چه تعداد تبلیغات آن صفحه کمتر باشد، امتیازی که گوگل به لینک شما می دهد، بیشتر می شود! مورد بعد هم تعداد بازدید کننده روزانه آن سایت است که در این زمینه می توانید از آمار الکسا استفاده کنید.

ناگفته نماند که موارد بالا بر روی قیمت تبلیغات در سایت ها تاثیر می گذارد. اگر نگاهی به قیمت تبلیغات در سایت های معروف ایران بیندازید متوجه می شوید که قیمت های مختلفی برای این نوع از تبلیغات وجود دارد.

در مورد تبلیغ بنری هم حتماً سعی کنید که بنر تبلیغی شما جذاب باشد تا بتوانید بازدیدکننده آن سایت را برای ورود به سایت خود تحریک کنید! بعضی از دوستان برای طراحی از برنامه های رجیستر نشده استفاده می کنند که کلمه رجیستر نشده در بنر مشخص است، بعضی از دوستان هم از برنامه هایی استفاده می کنند که زبان فارسی را به خوبی ساپورت نمی کند و یا اینکه از فونت ها و تصاویر نامناسب استفاده می کنند که باعث از بین رفتن تاثیر تبلیغات شما می شود. به نظر این حقیر اگر خواستید تبلیغات تصویری انجام بدهید، اگر خودتان با برنامه های گرافیکی آشنایی خاصی ندارید،باید مبلغی را نیز برای طراحی بنر سایت پرداخت کنید.

البته ناگفته نماند که مسئله تبلیغات تاثیر بسزایی در زمینه افزایش بازدید سایت شما دارد و اگر در سایت خوبی تبلیغ کنید روزانه بازدید کنندگان زیادی به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

شاید تصور نکنید که تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین عاملی است که تاثیر بسیاری روی سئو سایت های مختلف می گذارد. این روزها، اینترنت یکی از پرقدرت ترین رسانه های اجتماعی می باشد که ترافیک بسیار بالایی در عرصه های تبلیعاتی به خود اختصاص داده است. تبلیغات گوگل باعث می شوند که سایت شما در بین تمام سایت های فعال در حوزه کسب و کارتان به خوبی بدرخشد و همین مطرح شدن و دیده شدن در صفحه اول گوگل، برند شما را در ذهن مخاطبان و مشتریان حک کرده است و آن ها نام تجاری شما را در جستجوهای خودشان استفاده می کنند یا مستقیماً آدرس وبسایت را در نوار جستجو وارد می کنند. جستجوهایی بدین صورت، سیگنال مثبت به گوگل ارسال می کنند که این مبنی بر معتبر بودن سایت شماست.

گوگل زمانی برای سایت شما ارزش قائل می شود که بفهمد مردم شما را دوست دارند و در جستجوهای خود از برند یا آدرس سایت شما استفاده می کنند که دستیابی به این هدف تنها از طریق تبلیغات میسر است زیرا آن ها نه تنها بر سئو سایت تاثیر چشمگیری دارند بلکه شما را در بین هزاران رقیب برجسته نشان می دهند. به راستی اهمیت تبلیغات را در افزایش اشتراک گذاری لینک ها فراموش نکنید!

همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی جایگاه بسیار مطرحی در افزایش بازدیدهای یک سایت دارند. فرض کنین یک نفر تبلیغ وبسایت شما را در اینترنت نگاه می کند، بر روی آن کلیک می کند و وارد سایت شما می شود. این فرد بعد از مشاهده سایت، از آن لذت برده و سعی می کند آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. زمانی که لینک سایت شما در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، لینکدین و … قرار بگیرد، افراد مختلفی بر روی آن کلیک میکنند و رفته رفته تعداد بازدیدها بالا می رود و قاعدتاً ترافیک بیشتری به سایت روانه میشود. با ادامه ابن روند، محتوا، محصول یا خدمات بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و در دید عموم قرار میگیرند. علاوه بر آن می توان گفت این اشتراک گذاری ها و کلیک کردن ها بر وضعیت سئو نیز تاثیرگذار خواهد بود.

با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و پیروی از راهکارهای اصولی سئو به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق بخشیده و به موفقیت دست یابید. مهم ترین فاکتور در پیروزی بین رقبا ارتقاء سئو سایت است و تبلیغات اینترنتی راهکاری موثر بدین منظور می باشد. بنابراین تبلیغات را به عنوان ابزاری برای پیشرفت در نظر گرفته و از روش های مناسب برای استفاده از آن بهره ببرید.

منبع: https://www.3eo.ir/124/%D8%AA%D8%A8%D9%84%D9%8A%D8%BA%D8%A7%D8%AA/